dimecres, 5 d’octubre del 2011

PRESENTACIÓ GRUP (INSECTE PAL)

    Els terraris escolars agraden molt a l'alumnat, d'una banda perquè resulten entretinguts i de l'altra perquè els veuen com una forma d'aprendre a classe. Però, com els veuen els estudiants de magisteri? Les considerem activitats didàctiques o meres activitats lúdiques? Sabrem argumentar la nostra experimentació?


Per a nosaltres aquesta setmana comença un treball que ens donarà informació a partir de la nostra pròpia experimentació de l'eficiència d'aquests terraris en l'aprenentatge de l'alumnat de primària.

                                                                                     
 Quin nen no ha sentit curiositat pel món natural que l' envolta?

    El nostre grup opina que és important partir de la curiositat i l'entusiasme de l'alumnat de primària i que és positiu oferir a nens l'oportunitat d'explorar i observar els éssers vius que viuen en el seu entorn més pròxim. Els nens observen les plantes i els animals de l'entorn, així com d'altres éssers vius. A mesura que els van observant, reflexionen sobre les seves característiques, els seus comportaments, els seus canvis i les seves necessitats, i també sobre la manera en què aquests sobreviuen.



    A l'aula, els nens poden construir diferents terraris.



    Nosaltres ens centrarem en un habitat per l' Insecte Pal i per a això, procurarem adquirir, en primer lloc, el coneixement que ens proporciona la mestra, en segon lloc, el que obtenim en les nostres observacions de l'ambient exterior i en tercer lloc, les diferents fonts d'informació que ens envolten a fi de dissenyar l'hàbitat adequat que permeti la supervivència d'aquesta espècie.



    Així mateix, també pensem en les necessitats de les plantes i dels animals petits que habitaran en el terrari, i en la mútua dependència que existeix entre ells.


Presentació general de l'activitat en una suposada aula de primària

(Imaginem com la classe arribarà a tenir un Terrari)

    En aquesta seqüència, la classe fa una sortida a una zona, que pot ser o no propera a l'escola. Els nens comencen a explorar i a aprendre sobre un ambient que tornaran a visitar al llarg del curs. L'ideal seria que l'espai a recórrer fos el jardí de l'escola, un parc proper o una zona verda on hi hagués arbres i altres tipus de vegetació . No obstant això, no és necessari tenir a mà un parc perfecte ni una zona de jocs infantils plena d'arbres. En tot espai hi ha éssers vius. En aquesta seqüència, posariem l'èmfasi en l'observació; si observem sistemàticament, hi haurà molt a veure en qualsevol paratje. Durant la sortida, els nens fan us dels seus sentits per explorar i identificar tots els elements que puguin en aquest espai particular. Reflexionen sobre el que observen, intenten descriure-ho de la manera més detallada possible, i registren les seves observacions al quadern de ciències. Si és possible, serà escaient fer fotografies o filmar per després poder recrear la visita a l'aula.




    Els alumnes usen els seus sentits per observar, explorar i identificar tot el que puguin en l'espai visitat. Utilitzen dibuixos i paraules per enregistrar el que observen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada