dimarts, 1 de novembre del 2011

Diferents entorns d'aprenentatge

Volem construir el model d’ésser viu a través del nostre insecte pal.
Coneixem el disseny universal de l’aprenentatge i sabem que per afavorir el coneixement de tots els nostres alumnes hem de planificar les sessions a l’aula amb diferents medis d'informació.
Per ajudar a la primària a construir el model d’ésser viu hem de potenciar noves situacions educatives i diferents entorns d’aprenentatge.
Un, que ja hem començat, és el nostre terrarri...
personatge de pel·lícula infantil

mural
llenguatge gràfic


esquema - llenguatge simbòlic
llenguatge oral

llenguatge plàstic

llenguatge escrit

Però sabem que hi ha tants entorns d’aprenentage com a individualitats, per això la cosntrucció d’un conte, una sortida, un mural, treballs plàstics… els considerem mitjans didàctics, que han de facilitar tant l’observació com el plantejament de BONES PREGUNTES i la comunicació de tot l’après (oral, gràfic, escrit, corporal, 3D…).

Tots aquests llenguatges permeten parlar de les coses que pensem i pensem que passen o imaginem que passen…
Els dibuixos esquemàtics dels infants identifiquen i representen l’ésser viu que volem conèixer (creiem que el mestre ha d’acompanyar a l’infant sent guia d’aquest descobriment cosntant, per mantenir aquesta fascinació infantil i alhora plena de sorpreses, emocions, inquietuds, preguntes i ganes de saber).

Veiem la importància de les PREGUNTES, molt important les “preguntes mediadores” que són les que faciliten el procés d’aprenentage.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada